Conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie wordt toegepast om het optimale rendement uit je bezoekers halen. MeneerOnline is specialist om bezoekers met koopintentie naar je website toe te halen. Vervolgens passen we slimme methodes zoals A/B testing toe om het conversiepercentage van je campagnes, pagina’s en bezoekers te verhogen. We doen dit d.m.v. onze eigen ontwikkelde strategie: de ''HIT Methode''. Ontdek hieronder hoe we dit doen of vraag direct meer informatie aan.
Fase 1. Huidige situatie
Voor het opzetten, managen en vorm te geven aan alle conversie optimalisatie mogelijkheden wordt de huidige situatie in kaart gebracht. Deze analyse komt voort uit de historische data die is verzameld via meetinstrumenten zoals Google Analytics, Google Adwords en Hotjar. In deze fase worden onder meer de volgende gegevens in kaart gebracht
Doel(groep) bepaling:
Welke diensten of producten worden er verkocht/aangeboden?
Wie zijn de klanten?
Wat zijn de doelen?
Bezoekersdata:
Hoeveel bezoekers bezoeken de website in een bepaalde periode?
Wat is het gemiddeld bouncepercentage, (per kanaal, per pagina).
Wat is de gemiddelde bezoekersduur?
Enzovoorts
Customer journey
Huidige klantreis wordt in kaart gebracht. Welke obstakels zijn er, hoeveel stappen zijn er nodig, waar haakt men af?
Conversie
- Conversies per kanaal
- Conversie per apparaat
- Conversie per (landings)pagina’s
Fase 2. Idee fase
In deze fase worden ideeën/hypotheses opgesteld op basis van de verzamelde data uit fase 1. De verzamelde data wordt gekoppeld aan de huidige ‘’on page’’ elementen waar vervolgens de ideeën en hypotheses uit voortkomen. Deze ideeën worden opgesplitst in twee categorieën.
- Ontbrekende elementen op de pagina
Hiermee worden de conversie verhogende elementen bedoeld. Voorbeelden hiervan kunnen zijn:
- Ontbreken van juiste call to actions
- Ontbreken van juiste en relevante content
- Ontbreken van relevante USP’s
- Bestaande elementen A/B testen
De bestaande elementen/call to actions worden in deze categorie getest aan de hand van een A/B test. Voorbeelden hiervan zijn positie, tekst en kleur van bestaande call to actions, lengte, vorm en grootte van headings en subkoppen e.d.
Vervolgens wordt er een mate van prioriteit aan de ideeën toegekend en wordt er een planning opgesteld voor alle A/B tests.
Fase 3: implementatie & testing
In fase 3 worden de ideeën toegepast en komen de A/B tests tot stand. Hieruit kan het volgende chronologische proces worden gehanteerd:
- Ontbrekende elementen toevoegen
- Testvarianten ontwikkelen
- A/B testen live
- Wijzigingen/tests analyseren aan de hand van Analytics Hotjar en Google optimize.
- Learnings delen/evaluatie
- ‘’Winnaar A/B test’’ doorvoeren à ticket richting support.
OOk meer rendement uit je bezoekers?
Klik dan op onderstaande button. Wij reageren altijd binnen 1 uur tijdens kantoortijden.